یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

احتیاط باید کرد ! همه چیز کهنه میشود و اگر کمی کوتاهی کنیم ، عشق نیز ...
یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

احتیاط باید کرد ! همه چیز کهنه میشود و اگر کمی کوتاهی کنیم ، عشق نیز ...

تقدیر

آرزو نزدیک بود،

پُرِ از زیبایی ،

آنقدر ما نرسیدیم انگار . . .

لای صد حادثه پیچید و نهایت شد " دیر ".

من و تو، ما نشدیم و نرسیدم و نشد ، دیده به هم بسپاریم،

" تَق " آن آرزو لرزید و درآمد،

                                          تا قیامت . . .  " تقدیر"



پویا جمشیدی


غرق یک خاطره باشی و به آخر برسی

غرق یک خاطره باشی و به آخر برسی
به غم انگیزترین صفحه ی دفتر برسی


به سرت هی بزند تا بروی رو به عقب

که به یک حادثه یا یک غم بهتر برسی


از غزل کام بگیری و بسوزی هر شب

سر این رابطه اینبار به باور برسی


عشق یعنی که بخواهی و بمیری، ای وای!
آنقَدَر دیر ، دم رفتن او سر برسی


باخدا عهد ببندی و بگوید باشد
دست آخر که به یک شانه ی دیگر برسی


آرزوهای محال دل بی تو یعنی
لحظه ای چشم ببندم ، تو هم از در برسی



پویا جمشیدی 


لینک دانلود فایل صوتی


سوگ فاطمه

لباس سال نو ام را سیاه خواهم دوخت...

که سین اول امسال سوگ فاطمه است



هفت سین دلم را چیده ام

اولش را سوگ فاطمه گذاشتم

آخرش را « سر » در راه علی

میانش را کمکم کنید تا پر کنم

.

.

.

.

أغیثینی یا مولاتی

بعد از ما


«بعد از ما
پیج‌های عاطلمان باقی می‌مانند
در facebook
چون روح‌های سرگردانی
که با خود حمل می‌کنند
چمدانی لب‌ریز خاطره را...

بعد از ما
ایمیل‌های فراوانی برایمان فرستاده می‌شود
از آشنایان بی‌خبر،
هم‌کلاسی‌های قدیم،
شرکت‌های تبلیغاتی،
لاتاری‌های یک میلیون دلاری حتا
با خبر برنده شدن...

و ایمیل باکسمان
ـ چون سگ ولگردی
که از باز کردنِ قوطی کنسروی زنگ‌زده عاجز است ـ
توانِ خواندن آن ایمیل‌ها را نخواهد داشت...

بعد از ما
تا همیشه منجمد می‌شوند کلماتمان
در وبلاگ‌هایی که این‌بار
صاحبانشان هک شده‌اند...

اما دوستت‌دارمی
که با ایمیلی مخفیانه برای تو فرستادم
با مرگِ اینترنت هم از بین نمی‌رود!»

یغما گلرویی



خسته ام

از قوی بودن خسته ام !

دلم یک شانه میخواهد

تکیه دهم به آن

بی خیال همه دنیا

و دلتنگی هایم را ببارم...

دعا برای شادمانیت

تسبیحی بافته ام.،
نه از سنگ...
نه از چوب...
نه از مروارید...
بلور اشکهایم را به نخ کشیده ام.،
تا برای شادمانیت دعا کنم.

زنده به گورها

اسمم را
در صفحه ی حوادث روزنامه ها
فهرست اعدامی ها
آمار کشته شدگان سقوط هواپیما
و در هیچ گورستان دیگری جستجو نکن!
عاشق که شدی خواهی فهمید
سنگ قبر زنده به گورها
نه تاریخ می خورد نه اسم!
تنها که ماندی میفهمی
این سالها کدام گوری بوده ام!

بهرام محمودی

یک روز برمیگردند

همه ی چیزهایِ از دست رفته

یک روز برمیگردند؛

اما درست وقتی که یاد میگیریم

چطور بدون آنها زندگی کنیم..


ژوزه ساراماگو

حاضرِ غایب

هرگز وجود حاضرِ غایب شنیده‌ای!؟
من در میان جمع و دلم
جای دیگر است... ...

سعدی


جمعه

جمعه ،


پوست کلفت ترین خاطره بازها را هم زمین گیر میکند .


من که جای خود دارم ...